کوه چنار(چنارشیجون)

این وبلاگ متعلق به آنهایی است که هرجاباشند قلبشان برای زادگاهشان میتپد

کوه چنار(چنارشیجون)

این وبلاگ متعلق به آنهایی است که هرجاباشند قلبشان برای زادگاهشان میتپد

"دانلود کتاب کازرون و نمایندگان منتخب "برای آشنایی همشهریان

http://namayandeh.kazeroon.net/Download/k

کتاب کازرون و نمایندگان منتخب

 (جلد اول)

از استقرار جمهوری اسلامی تا مجلس هفتم

تألیف : غلامرضا دهقان ناصر آبادی

معرفی چنارشاهیجان -این قسمت -دهستان انارستان/دهستان سمقان

دهستان انارستان

 

با (2414 خانوار با 11070 نفر جمعیت) شامل آبادی‌های زیر است:

  1. بوشکان دیلمی (161 خانوار با 656 نفر)
  2. جعفرآباد (37 خانوار با 144 نفر)
  3. حسین‌آباد دیلمی (48 خانوار با 230 نفر)
  4. دره سگ کشته
  5. انارستان (186 خانوار با 927 نفر)
  6. بازرنگان (74 خانوار و 392 نفر)
  7. برج سوخته سفلی (22 خانوار با 115 نفر)
  8. برج سوخته علیا (15 خانوار با 74 نفر)
  9. تل کوهک (75 خانوار با 332 نفر)
  10. گچ خران (55 خانوار با 279 نفر)
  11. تل کوشک (299 خانوار با 1413 نفر)
  12. حکیم باشی حسین‌آباد (159 خانوار با 1877 نفر)
  13. رشن‌آباد (394 خانوار با 1877 نفر)
  14. مزرعه بنگلوزرداول (4 خانوار با 21 نفر)
  15. مزرعه پورمشهدی انحاس (5 خانوار با 17 نفر)
  16. حکیم باشی بالا (429 خانوار با 1959 نفر)
  17. حاجی آباد غوری (280 خانوار با 1248 نفر)
  18. گنجه‌ای (170 خانوار با 659 نفر)

 

دهستان سمقان

(1719 خانوار و 8171 نفر جمعیت) شامل آبادی‌های زیر است:
  1. پیر سبز (125 خانوار با 563 نفر)
  2. سمغان (414 خانوار با 2128 نفر)
  3. الیاس آباد (87 خانوار با 409 نفر)
  4. ملای انبار (618 خانوار با 2879 نفر)
  5. تل انجیر (54 خانوار با 290 نفر)
  6. تل میلک (87 خانوار با 395 نفر)
  7. تنگ برکه
  8. دهنو غوری (129 خانوار با 659 نفر)
  9. قندیل (99 خانوار با 394 نفر)
  10. مظفرآباد (74 خانوار با 309 نفر)
  11. شاه گلدی (28 خانوار با 136 نفر)
  12. تلمبه شهریار میرزایی

بخشی از مصاحبه هفته نامه بیشاپور بانماینده شهرستان کازرون

 انتشار خبر تخصیص ۳۴میلیارد تومان اعتبار جهت طرح­های عمرانی کازرون از محل اعتبارات ملی در سال ۸۹ تبعات مثبتی را در بین اهالی شهرستان به دنبال داشته است. آیا میزان اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات استانی نیز مشخص شده است؟ در صورت مشخص بودن لطفاً مبلغ تخصیص و پروژه­های مشمول آن را بیان بفرمایید.

میزان سهم تخصیصی اعتبارات هر شهرستان از محل اعتبارات استانی پس از تشکیل شورای برنامه­ریزی استان براساس پروژه­ها و نیازهایی که از قبل توسط دستگاه­های اجرایی تعیین و توسط شورای برنامه­ریزی شهرستان تأیید شده باشد، پرداخت می­گردد. علاوه بر این، جذب اعتبارات استانی بستگی به ارتباط فرماندار هر شهرستان با مسوولین محترم اجرایی استان به خصوص معاونت برنامه­ریزی استانداری و چابک بودن فرماندار در جا انداختن مطلب و نیازهای شهرستان دارد که در این خصوص براساس نظر کارشناسان استان، شهرستان کازرون در ردیف آخر قرار دارد.

 

اسفندماه سال گذشته فرماندار کازرون موجی از انتقادها را متوجه شما نمود و از آن زمان تاکنون شما واکنشی نسبت به این انتقادها نشان نداده­اید. خواهشمند است نظر خود را در خصوص صحت و سقم موارد مطرح شده و همچنین علت عدم موضع­گیری رسمی پیرامون آنها را اعلام فرمایید.

من سعی کرده­ام همچنان با پیروی و تأسی از فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص اینگونه انتقادات بی­اساس سکوت نمایم و قضاوت نهایی را به مردم شریف شهرستان بسپارم و همانطور که سابقاً عرض کرده­ام شاید یکی از علت­های عقب­ماندن شهرستان کازرون از قافله توسعه و پیشرفت همین بگو و مگوها و درگیری­های لفظی و سیاسی کاری­های بی­اساس باشد و بنده نمی­خواهم در این بازی­ ها وارد شوم، چراکه بعضی­ها سعی دارند کم­کاری و بی­ توجهی خود نسبت به مسائل اساسی و مهم شهرستان را با غبارآلود نمودن فضا در شهرستان کتمان و پنهان کنند، فلذا سعی کرده­ام خاموشی گزینم.

 

بسیاری از مردم و گروه­های فکری شهرستان مشتاق هستند شما لیست ۲۰نفری که نمی­ گذارند در کازرون کاری انجام شود را اعلام نمایید. باتوجه به موضع­گیری­های پیشین شما در خصوص اینکه اگر این اشخاص به کارشکنی­های شان ادامه دهند نام آنها را اعلام خواهید کرد، فکر نمی­ کنید زمان آن رسیده باشد که اسامی این افراد اعلام شود؟ به خصوص آنکه بسیاری از منتقدان شما، وجود این ۲۰نفر را به طور کلی کذب دانسته و انکار می­کنند.

مردم اندیشمند کازرون به خوبی افراد مغرض را که با قلم، قدم و کلام خویش در هر دوره­ای به بهانه­ای و به روش­های خاص گاهی به بهانه دفاع و حمایت از یک فرد یا جریان و گاهاً به بهانه مخالفت با فرد یا جریان خاص مانع پیشرفت و توسعه این شهرستان شده­اند به خوبی می­شناسند و در میان مردم انگشت­نما شده­اند. امروز کسانی که مخالفت خود را بطور صریح یا تلویحی با احداث و اجرای تونل محرم در منطقه بناف به کرات اعلام نموده­اند، کسانی که مخالفت خود را با احداث و ایجاد جاده روستایی کرانه شمالی دریاچه پریشان به کازرون به عنوان یک منطقه نمونه توریستی اعلام نموده­اند و کسانی که با تشکیل جلسات خواستار جلوگیری از کارهای عمرانی در سطح شهرستان جهت کم­رنگ جلوه دادن و مخالفت با نماینده مردم شریف در مجلس شورای اسلامی و کم­ اهمیت جلوه دادن خدمات ارزنده دولت خدمتگذار شده­اند، همین افراد هستند.

دانشگاه پیام نور مرکز خشت با دو رشته حقوق و مترجمی زبان انگلیسی

 

طی نشست نماینده مردم کازرون با ریاست دانشگاه پیام نورو بیان ضرورت مرکز دانشگاهی در بخش خشت باتوجه به بعد مسافت و وجود پتانسیل ها و شرائط لازم ،ایجاد مرکز دانشگاهی در شهر خشت را خواستار شد.

دهقان ناصر آبادی در ادامه در خصوص مصوبه هیأت دولت طی سفر دوره اول به استان فارس نسبت  به تسریع درتأسیس مرکز دانشگاهی شهر خشت و تأخیر در انجام و اجرای مصوبه پاسخ خواست.

 ر ادامه ریاست دانشگاه پیام نور در خصوص مسائل ومشکلات جامعه دانشگاهی استان فارس بویژه شهرستان کازرون و جایگاه دانشگاه پیام نور در شهر کازرون و مناطق آن به ایراد سخن پرداخت.

 

دکتر زیاری نسبت به درخواست و تقاضای نماینده کازرون اعلام موافقت نموده و بیان داشتند که تأسیس دانشگاه پیام نور در شهر خشت ضروری و رشته های حقوق و مترجمی زبان انگلیسی نیز به عنوان رشته های مورد نظر در دفترچه های کنکور منظور خواهد شد.

 ***

پیرو مکاتبات انجام شده ، علیرضا موغلی ریاست دانشگاه پیام نور استان فارس طی نامه شماره 05/5186 تاریخ 14/02/89 ضمن تقدیر از نماینده شهرستان کازرون بلحاظ پیگیری های مکرر، خواستار تمهید امکانات اولیه مورد نیاز برای راه اندازی آن واحد دانشگاهی شد.

برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته معلم در قائمیه

  گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش قائمیه حاکی از ان است که، به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم 3 دوره مسابقه فوتسال بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و فرهنگیان از طرف دایره تربیت بدنی آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد .
 
در این دوره از مسابقات که با حضور 10 تیم از مدارس ابتدایی، 9 تیم از مدارس راهنمایی و 8 تیم از فرهنگیان در سالن حجاب آموزش و پرورش برگزار شد، نتایج زیر به دست آمد:
 
در مقطع ابتدایی:
 
1. مقام او ل آموزشگاه شهید صمد حسین‌پور
 
2. مقام دوم آموزشگاه شهید اسماعیل‌پور
 
3. مقام سوم آموزشگاه شهید علمدار موسوی
 
مقطع راهنمایی:
 
1. مقام اول آموزشگاه شهید ساسانی پور
 
2. مقام دوم آموزشگاه امام سجاد (ع)
 
3. مقام سوم آموزشگاه آیت اله صدر
 منبع خبر :کازرون نما

چگونه شهرمان را زیبا کنیم

توجه به مقوله زیبایی شهری امری است در جهت پاسخگویی به نیازهای روحی و روانی شهروندان در محیط های شهری که خصوصا در جهان امروز به سبب تغییر شیوه های زندگی و ظهور نیازهای جدید بیش ازگذشته پرداختن به این مساله لازم به نظر می رسد .چنانچه شهر را در رویکردی انسان شناختی معلول زیست انسان ها در محدوده جغرافیایی مشخصی بدانیم آنچه سبب هویت یافتن این محدوده می گردد انسان و مسائل مربوط به آن چون فرهنگ و ویژگی های فرهنگی و اعتقادی آن است ، بنابراین زیبایی و تعاریفی که از زیبایی در فضاهای شهری ارائه می شود تحت تاثیر فرهنگ ها و مدل های فرهنگی حاکم در هر شهر قرار می گیرد که بر این اساس مفهوم زیبایی و تعابیر و تعاریفی که از آن می شود تغییر پذیر و نسبی خواهند بود اما در این میان عواملی وجود دارند که به عنوان مظاهر زیبایی شهری در همه جا شناخته می شوند که عبارتند از : رنگ و نور ، فرم ، مصالح و مواد ( جنس ) که البته تاثیر گذاری و تاثیر پذیری فرهنگ را نمی توان در کاربرد آنها نادیده گرفت .
رنگ : یکی از عناصر تاثیر گذار بر کیفیت بصری فضاهای شهری " رنگ " ها هستند که کاربرد صحیح آنها در محیط های شهری نقش بسزایی در خوانایی و وضوح شهر دارند که سبب تلطیف روحیات شهروندان در شهرهای شلوغ و پر هیا هوی امروزمی شوند و احساس مطلوبی را از شهر در آنها ایجاد می کنند.
به طور کلی سیمای رنگی یک شهر را می توان در عناصر زیر خلاصه نمود :
- نمای ساختمانها ( مسکونی ، تجاری ، اداری و.. )
- باجه ها ( ایستگاههای اتوبوس ، بلیط ، تلفن ، روزنامه ، پلیس و..)
- نور آرایی معابر ، فضاهای سبز و آب نماها در شب
- تبلیغات اعم از ثابت و متحرک ( بیلبوردها ، بنرها ، وسایل نقلیه عمومی و..)
- ویترین و تابلوی مغازه ها ( به ویژه در شب )
- ترکیب رنگ گیاهان در فضاها مثلا در میادین
- علائم راهنمایی و رانندگی
- اتومبیل ها
- پوشش و آرایش شهروندان
و به طور کلی ویژگی های کاربرد رنگ در فضاهای شهری را می توان چنین عنوان کرد :
- رنگها زمینه متنوعی از تضادها ( کنتراست ها ) را در ساعات مختلف روز پدید آورده ودر هرساعت سایه روشنهای جدیدی به وجود می آورند و فضا را متنوع و سر زنده می کنند .
- با کاربرد صحیح رنگ ها در فضاهای شهری می توان یک الگوی وحدت بخش برای کل شهر تعیین و تعریف کرد .
- رنگ ها در فضاهای شهری این قابلیت را به افراد می دهند تا به آسانی به تفکیک فضاها بپردازند و بتوانند فضاهای مختلف را از یکدیگر تمیز دهند به عبارتی می توان گفت رنگها برای شهروندان حکم نشانه ها را دارند مثلا رنگ فیروزه ای در فرهنگ ایرانی نماد بناهای مقدس و اسلامی می باشد .
- رنگها در شهر به افراد در تشخیص اوقات مختلف ، وقایع ، و مراسم کمک می نمایند مثلا رنگ پارچه نوشته هایی که جهت مناسبتهای ویژه در معابر نصب می گردند .
- جهت یابی شهروندان در شرایط نامساعد جوی با رنگ تقویت می گردد .
رنگ بدون " نور " هرگز مفهومی نخواهد داشت و نور در ساعات مختلف روز و فصول مختلف با کیفیات متفاوت خود بر رنگها اثر می گذارد ودر نتیجه ادراک افراد نیز از رنگها و فضاها بر حسب شرایط زمانی گوناگون متفاوت خواهد بود .

فرم یا صورت : تعریف زیبا شناختی فرم عبارت است از " تظاهر حسی وواضح یک پدیده که خود را در معرض قضاوت قرار می دهد " که میزان موفقیت زیباشناختی تابعی از میزان موفقیت فرم در انتقال محتوا می باشد .زبان فرم طی یک دوره تحول طولانی به وجود آمده و موفقیت و پایداری یک فرهنگ مبتنی بر دارا بودن یک زبان فرمی معتبر می باشد و فرمها به عنوان علائم بصری برای بیان معانی به کار می روند که قابلیت تغییر پذیری در طول زمان را نیز دارند اما در صورتیکه این تغییرات به سرعت اتفاق بیافتد تاخر فرهنگی غیر قابل اجتناب خواهد بود به عبارتی فرمها مرتبا نو می شوند اما محتوا با آن پیش نمی رود و آنوقت است که با پدیده فرمالیسم مواجه می گردیم ( ظهور فرم هایی بی محتوا )
توجه به هماهنگی رنگ وفرم نیز می تواند در تقویت تاثیر گذاری و اثر بخشی آنها بر شهروندان نقش مهمی را ایفا نماید و انتخاب فرمها در فضاهای شهری بایستی به تناسب فضا و مخاطبان آن فضا ها صورت گیرد و اندازه آنها باید متناسب با فضا باشد زیرا در غیر اینصورت نه تنها موجب برانگیختن حس زیبایی در شهروندان نمی گردند بلکه اثری نامطلوب از آن فضا در ذهنشان نقش می بندد .

مواد ومصالح ( جنس ) : نوع مصالح و موادی که در زیباسازی فضاهای شهری به کار گرفته می شوند در ایجاد حس زیبایی در شهروندان حائز اهمیت می باشند . بهره گیری از مصالح بومی در نمای ساختمانها و تجهیزات شهری سبب می شود تا شهرها ار حالت یکدست بیرون بیایند و از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار گردند که این امر ضمن تقویت حس زیبایی شهروندان و احساس تعلقات بومی و محلی و فرهنگیشان به تقویت هویت شهری کمک می نماید . اما در نظر داشته باشیم که در انتخاب مصالح نه تنها به بعد زیباشناختی بلکه به بعد کارکردی فضا نیز توجه داشته باشیم .


منابع :
- اصول و مبانی رنگ شناسی در معماری و شهرسازی : تالیف و ترجمه کوروش محمودی ؛ امیرشکیبامنش .- تهران : هله : طحان ، 1384 .
- زیبایی شناسی در معماری / مولف یورگ گروتر ؛ ترجمه جهانشاه پاکزاد ، عبدالرضا همایون .- تهران : دانشگاه شهید بهشتی ، مرکز چاپ و انتشارات ، 1386 .
- پاکزاد ، جهانشاد . " فرم ، شکل و گشتالت " ، فصلنامه معماری و فرهنگ ، سال اول ، شماره یک ، تابستان 1378 .

عکس

مدتها بود که یه عکس از چنارشاهیجان توو اینترنت ندیده بودم که به دلم بشینه تصمیم گرفتم دوربینو بردارم وچند تا عکس یادگاری بندازم وتقدیم به همه همشهریهای عزیزم واونایی که میدونم حتی اگه یه بار اومدن ایورا چنارو دوست دارن مگه نه حمید جان؟؟؟؟؟

تصویر محل کار وکسب بروی اینترنت فقط برای چنارشاهیجان

جدیدترین وداغ ترین عکس های چنارشاهیجان را در این وبلاگ مشاهده کنید . 

این وبلاگ متعلق به شماست .نظرات خوبتان را فراموش نکنید. 

آماده ایم تصاویر شما از نقاط مختلف وهمچنین محل کارتان را استفاده کنیم. 

آیا تازه کاری را راه انداخته اید ما با افتخار برایتان تصویر محل کار وکسبتان رابروی اینترنت می گذاریم .شما همشهری ما هستید.

دوبیتی از کورش ایمانی ایمانلو

برفتم دیدنش دیدم دمادم 

زچشمانش روان است اشک ماتم  

روان گشت اشک چشمانم بگفتم  

خدایا عاشقانت رامده غم

چنارشاهیجان در لغتنامه دهخدا

چنار.[ چ ِ ] (اِخ ) دهی از دهستان جاوید بخش فهلیان و ممسنی شهرستان کازرون که در 69 هزارگزی خاور فهلیان و در دشت همایجان واقع است.

عاجزبانک

سلام امروز فکر میکردم کاش .................آخه عابر بانک گذاشتن که توو بانک ملی و... صف نکشن برای دریافت پول نقد اما انگار صف به عابر بانک کشیده..................

درگذشت محمد بهمن بیگی


پارلمان‌نیوز: در آستانه روز معلم، محمد بهمن بیگی، بنیان‌گذار مدرسه‌های عشایر در ایران و برنده جایزه کروبس‌کایا بامداد امروز (شنبه) فانی را وداع گفت .

به گزارش ایسنا، بهمن بیگی که سال های زیادی از عمرش را به ارتقا فرهنگ و سواد در میان عشایر خصوصا عشایر جنوب کشور و استان فارس، اهتمام ورزیده و با ایمان کامل در این راه گام های موفقی را برداشته بود، بر اثر عفونت ریوی بامداد امروز (شنبه) یازدهم اردیبهشت ماه جلالی، به دیار باقی شتافت.

هنوز زمان و چگونگی برگزار مراسم تشییع و تدفین و یادبود این معلم اخلاق و بزرگ مرد عشایر فارس اعلام نشده است.

محمد بهمن ‌بیگی در سال 1299 در ایل قشقایی و در خانوادهٔ محمودخان کلانتر تیره بهمن‌بیگلو از طایفهٔ عملهٔ قشقایی به هنگام کوچ دیده به جهان گشود. 

وی پس از پایان دورهٔ کارشناسی حقوق در دانشگاه تهران، در راستای سیاست های دولت وقت کوشش خود را برای بر پایی مدرسه‌های سیار برای بچه‌های ایل آغاز کرد و با پی‌گیری‌های خود توانست برنامهٔ سوادآموزی عشایر را به تصویب برساند.

بهمن بیگی در اقدامی سخت موفق شد دختران عشایری را نیز به مدرسه‌های سیار جلب و نخستین مرکز تربیت معلم عشایری را بنیان گذاری کند.

بهمن‌بیگی به واسطه آنچه کوشش پی‌گیر در راه سوادآموزی به هزاران کودک ترک، لر، کرد، بلوچ، عرب و ترکمن، اعلام شد، برندهٔ جایزهٔ سوادآموزی سازمان یونسکو شد.

آن استاد فرزانه تجربه‌های آموزشی خود را به شکل کتاب و در قالب داستان نوشته و منتشر کرده است، از جمله آثار وی می توان به " عرف و عادت در عشایر فارس 1324"، "بخارای من ایل من 1368"، "اگر قره‌قاچ نبود 1377"، "به اجاقت قسم و طلای شهامت 1387" اشاره کرد.

به گزارش ایسنا "محمد بهمن‌بیگی” در برخی از کتاب‌ها به‌عنوان داستان‌نویس معرفی شده است؛ اما خودش می‌گفت: «داستان؟ کدام داستان؟ من که داستان‌نویس نیستم و استعدادش را هم ندارم. من خاطره‌نویس و پژوهشگرم. افتخاری هم اگر داشته باشم، این است که بنیاد دبستان‌ها و مدارس عشایر را در ایران بنا نهادم و به‌خاطر این کار، جایزه کروبس‌کایا را به‌عنوان بهترین آموزگار آن سال در کل دنیا گرفتم و نیز بورسیه‌ای تحصیل که استفاده نکردم.»

خودش می‌گفت: 23 ساله بودم که اولین کتابم را با عنوان ”عرف و عادت در عشایر فارس” در سال 1324 توسط ناشری که حالا از میان رفته، یعنی نشر ”آذر” و آقای ”مشیری” نامی درآوردم.

آیامیدانید چنارشاهیجان کجاست؟

قائمیه (چنارشاهیجان)در غرب استان فارس در عرض جغرافیایی 29 درجه و 41 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 51 درجه و 53 دقیقه شرقی و 125 کیلومتری شیراز در شمال شهرستان کازرون واقع شده است. قائمیه از شمال به شهرستان ممسنی با فاصله 30 کیلومتر ، از جنوب به شهرستان تاریخی بیشاپور و شهرستان کازرون به ترتیب با فاصله 10 و 30 کیلومتر، از شرق به بخش کوهمره نودان و از سمت غرب به ارتفاعاتی محدود می شود که دنباله کوههای زاگرس می باشد.اولاد میرزایی ،کوهپیرایه،اردشیری ،الیاس آباد ،ساسانی آباد، تل میلگ ، کهواده و بنارمورد و...از مناطق معروف چنارشاهیجان بشمار میروند.طبیعت چشم نواز قائمیه بطور زیبایی در بهار میزبان میهمانان نوروزی هست. آثار باستانی بیشاپور در فاصله 10 کیلومترقائمیه از جمله آثار گرانبها و ارزشمندی است که در تمام اوقات سال باستان شناسان و جهانگردان ایرانی و خارجی را به خود جلب می کند. بیشابور با تکیه بر طبیعت زیبای منطقه ، رودخانه زیبا و پر آب بیشاپور ، غار و مجسمه شابور ، چشمه ساسان و سنگ نوشته ها و ایوان ها و تالارهای دیدنی که به زمان حکومت ساسانیان برمی گردد،از مناطق دیدنی ایران به حساب می آید. آثار حجاری شده در تنگ قندیل متعلق به دوره ساسانیان و چشمه چنار در مرکز شهر قائمیه از دیگر آثار قدیمی و مراکز تفریحی منطقه می باشد از جمله مراکز زیارتی منطقه مرقد مطهر امامزاده سید حسین ( 8 کیلومتری قائمیه ) امامزاده سید محمد واقع در روستای الیاس آباد ، امامزاده سید علی و امامزادگان سید ابراهیم و سید اسماعیل در محله بنارمورد می باشد. آموزش و پرورش منطقه که از سال 1362 تأسیس گردید دارای 23 روستا و 78 آموزشگاه می باشد. در مقطع ابتدایی 10 آموزشگاه پسرانه 10 آموزشگاه دخترانه و 20 آموزشگاه مختلط می باشد. در مقطع راهنمایی ، 11 آموزشگاه پسرانه و 10 آموزشگاه دخترانه و در مقطع متوسطه هشت دبیرستان پسرانه و نه دبیرستان دخترانه دایر می باشد . مردم منطقه در آب و هوای معتدل و کوهپایه ای منطقه به کارهای کشاورزی ، دامداری ، باغداری و صنایع دستی از قبیل گلیم بافی ، جاجیم بافی و قالی بافی مشغول می باشند.هم اکنون بسیاری از دانشگاههای معتبر کشور شاهد استعدادهای درخشان جوانان این خطه ازمیهن عزیزمان است.امید است که همت بیشتری برای توسعه چنارشاهیجان از هرنظر فراهم شود.